הסיכון בתשלומים פנסיוניים: איך להימנע מטעויות יקרות למעסיקים?

אל תאפשרו לטעויות פנסיוניות לעלות לכם ביוקר! עם שירותי JOBBIT תוודאו שכל תשלום לקופות הגמל מתבצע בזמן ובצורה תקינה, ותמנעו בעיות משפטיות

טיפול בתשלומים השוטפים לקופות הגמל של העובדים הינו חלק מהוצאת השכר וחובתו של המעסיק כלפי עובדיו. כל עובד שמלאו לו 21 ועובדת שמלאו לה 20 זכאים להפרשות לקופה פנסיונית. חובת ההפרשה לפנסיה לעובדים נקבעה בחוק בישראל, ומחייבת את המעסיקים לוודא שהעובדים נהנים מהבטחת זכויות פנסיוניות מלאות.

המעסיק מחויב לבצע תשלום לגופים המוסדיים בגין הקופות של עובדיו, בתוך 7 ימי עסקים מיום תשלום המשכורת ולא יאוחר מ 15- לחודש אותה המשכורת. איחור בתשלום לקופות הפנסיוניות נושא ריבית פיגורים כחוק, כספים שעל המעסיק יהיה לשלם, ואילו יצורפו לכספי העובד בקופה.

איחור "עמוק" יותר, 31 יום לאחר תשלום השכר (בהנחה שזה שולם כחוק), עשוי להיחשב כהלנת שכר, ואז עשוי המעסיק לספוג עלויות של הלנת שכר בהתאם. אנו רואים בחודשים האחרונים, בעיקר עבור מעסיקים שנקלעו לקשיים תזרימיים עקב המלחמה, כי יקשה עליהם לשלם לקופות העובדים עד לסוף שנת המס, וגם כאן נגרם למעסיק נזק לא פשוט בכך שלא יוכל להזדכות על התשלומים שלא הועברו לקופות בשנת המס הנוכחית. 

החשש הגדול ביותר – חוסר בתשלום לקופות – פוגע בעובד!!!

הסיכון הגדול ביותר עבור המעסיק טמון בכך שהעובד עלול לאבד את הכיסויים הביטוחיים בקופות, העובד לא יוכל לבצע חיתום רפואי זהה לאותו החיתום ביום תחילת הביטוח, וחמור מכך, מקרה ביטוח שעלול לקרות בזמן שהפוליסה לא משולמת והכיסוי יתבטל, יגרום לתביעת אחריות מהמעסיק. 

כבר עם תחילתה של מגפת הקורונה, זיהינו ב-JOBBIT בוטיק בתפעול פנסיוני למעסיקים, את הצורך של המעסיקים בהסברה מקיפה, זיהוי מוקדם של התהליך ושיקוף המצב למעסיק, יחד עם מנגנון מיומן שדואג לטפל במעסיק ולהציע פתרונות מתאימים בעלויות סבירות. הקמנו מחלקה ייעודית אותה אני מנהלת, אשר מבצעת את התהליכים הנדרשים למנוע ככל שניתן "פספוס" של המעסיק שלא הבין כי אם לא משלמים – משלמים ביוקר.

מנהלי המכירות שלנו מציעים כבר היום לכל לקוח שמצטרף לשירות ב- JOBBITלבצע בדיקה מקיפה של התיק טרם ההתחברות לשירות, לאתר כספים שלא שויכו, סטטוסים שלא דווחו כתקין (כגון חלת, היעדרי שכר, מעבר בין קופות וכו'), יחד עם שיקוף אמיתי של חובות שוטפים של המעסיק בתיק, וכל זאת בעלות סמלית שתחסוך למעסיק כאב ראש מיותר ותעשה סדר בהפקדות מהעבר.

מידי תחילת חודש, מערכות הדיווח שלנו מבצעות איתור מוקדם של מעסיקים פעילים ב- JOBBIT אשר נקלעו לפיגור בתשלום כבר מהחודש השלישי, משקפים למעסיק את המצב ואף מציעים לסייע לו בביצוע הסדר תשלום מול חברת הביטוח, אפילו טרום הגעתו למחלקות המשפטיות בחברות עצמן, ובטח לפני הוצאת התיק לעורכי דין חיצוניים שעלות הטיפול שלהם גבוהה מאוד. גם אלו מול עורכי הדין שמייצגים את הגופים המוסדיים פיתחנו מערכת קשרים מצוינת, ואנו עושים כל מאמץ להביא את התיק להסדר מהיר טרם הגעתו לבית הדין לעבודה ולהפחית עלויות רבות.

אחרון ולא חביב – אנו מטפלים בביקורות של משרד העבודה.

כאלו מגיעים לשולחננו מדי חודש, מעסיקים שלא דיווחו כחוק, לא שילמו עבור כל רכיבי השכר הרלוונטיים, לא שילמו בכלל, וגם כאלו "שלא ידעו". אנו פועלים במהירות לשקף תמונת מצב לבודק השכר הבכיר ולסייע למעסיק להימנע מקנסות כבדים אותם מטיל משרד העבודה. גם אתם, סוכני הביטוח שעובדים עם  JOBBITנהנים משקט. התיקים שלכם מטופלים ושמורים, דוחות הפיגורים נמצאים במעקב צמוד, וככה יש פחות ביטולים.

העברת דיווח אחיד לקופות

להעלאת דו״ח XML

נא להעלות את דו״ח הסליקה בפורמט המתאים באמצעות הטופס שלפניך. יש לבחור את הקובץ מהמחשב וללחוץ על כפתור 'שלח'.